2013. augusztus 31., szombat

Pelenka ügy - eldobható, lebomló, mosható

Már nincs sok hátra. Mostanában keveset (na jó, egyáltalán nem) írtam, mert hiába volt egy csomó gondolatom, valahogy nem éreztem a késztetést, hogy posztba is foglaljam őket. Tényleg, más bloggerekkel ez vajon hogy van? Mindig van írhatnékjuk? Na, de nem ez a téma most.

Egy ideje már foglalkoztat, hogy a háztartásom amennyire lehet, környezetbarát legyen. A konyhámban kezdtem, aztán a tisztítószerekkel folytattam, és a kozmetikumok terén is változtattam. Igazából ami elfogyott, ahelyett igyekeztem a öko verziót beszerezni. Erről is sok tapasztalatom van, majd össze is foglalom becsszó. De mivel már igen aktuális lesz, most rengeteget kutakodtam pelenka ügyben. Ti tudtátok, hogy 400 év alatt bomlik le a hagyományos eldobható pelenka? Plusz a szeméttelepen, mivel a rakomány benne marad, így folyamatosan termeli a metán gázt? Én bevallom, nem tudtam. Nem is gondolkodtam előtte rajta.

De ahogy most körbenéztem a témában, meg a pénztárcámban, elkezdtem a lehetőségeket számba venni. Lehet ugye a sima, eldobhatós. Amihez kell majd popsi kenőcs, különben jön a piros popó, meg a fájdalom. Plusz olyan multikat támogatok, amihez annyira már nincs kedvem. Már csak elvi okokból sem.

 Aztán van az eldobhatósból a lebomló, amik általában valamilyen kukorica alapanyagból készülnek. De ez sem ilyen egyszerű, mert van olyan, aminek csak a külseje lebomló,vagy a csomagolása nem az stb. Plusz ettől még a végtermék ugyanúgy ott figyel majd a szeméttelepen, csak 400 év helyett 4 év alatt tűnik el körülötte a pelenka. Már akkor, ha olyat veszünk, ami 100%-ban lebomló. De ilyet csak egy-két helyen találtam. Pl. itt és itt. Viszont érvelhetünk azzal, hogy a moshatóval szemben nincs áram, víz és mosószer költség és terhelés. A pénztárcánkat ellenben még mindig erősen megterheli az átlagosan 2-3 év alatt. Egy darab pelenka 41-123 ft között van.

De szerintem, ha elég mosható pelenkát veszünk, akkor nem kell annyira sűrűn mosni. Nem kell 90 fokon mosni, főzni meg egyenesen tilos. És egy garnitúra (kb. 25-30 db) kiszolgálja a babát egész végig, sőt még tovább is adható, ha vigyázunk rá. Persze nem feltétlenül kell az 5-6000 forintos pelusokat megvenni, az szerintem is agyrém, bármilyen cukik is vannak. Ha ügyesen vagyunk 2000 forint körül már meg lehet venni darabját, így 50 000 forint az egész időszakra, és ki kell egészíteni néhány betéttel, de azt sokszor adják magához a pelenkához.

Én most ezzel fogok kísérletezni, persze majd, ha megszületik a Eszter. Addig csak kutatom a legjobb lehetőségeket. Ha érdekel titeket is, beszámolok arról, hogy mire jutottam.

Képek forrásai: www.zoldbolt.hu  és www.olcso.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése